Tytuł:
E-commerce w modzie

Klient:
Answear

Projekt:
Definicja DNA e-commerce oraz stworzenie brand person dla kolekcji Answear


Answear.com jest jednym z największych w Polsce sklepów internetowych oferujących produkty ponad 200 marek odzieżowych, obuwniczych i akcesoryjnych. Obecny zasięg sprzedaży obejmuje Polskę, Słowację, Czechy, Ukrainę i Rumunię. Wśród marek sprzedawanych w Answear są: Tommy Hilfiger, Simple, Calvin Klein, Lacoste, Hugo Boss czy Gino Rossi.

Moda, jako jedna z wiodących branż kreatywnych, ma charakter dychotomicznyłączy pozornie wykluczające się światy: świat kreacji, emocji i twórczego myślenia ze światem racjonalnych wyborów i wymiernych korzyści. Sklep internetowy sprzedający modę jest najlepszym przykładem wspomnianej dychotomii. W jednym miejscu spotykają się informatycy z artystami. Procesy kreatywne przeplatają się z procesami logistycznymi. Baner reklamowy ma wyglądać estetycznie, ale też i klikać się odpowiednio skutecznie.

Jak pogodzić te dwa światy? Jakie powinno być DNA marki? Czy e-sklep to już moda czy jedynie niezawodna wysyłka kurierska?

Takie pytanie postawił przed nam Klient.

Wiele godzin spędziliśmy na wspólnych dyskusjach, zarówno z działem kolekcji tworzącym ofertę asortymentu, jak i marketingowcami dbającymi o estetyczny komunikat marki oraz wskaźniki wpływające na sprzedaż w internecie. Prześledziliśmy model zakupowy typowych użytkowników e-sklepu. Przeprowadziliśmy z nimi wywiady pogłębione. Jednocześnie zbadaliśmy poglądy środowisk opiniotwórczych, trendsetterskich, związanych z branżą fashionPoddaliśmy analizie konkurencję oraz światowe benchmarki.

Projekt strategii dla Answear obejmował dwa kluczowe procesy w firmie: określenie pozycjonowania marki sklepu oraz sprecyzowanie DNA i założeń estetycznych kolekcji sygnowanej marką Answear. Tym samym obok dynamicznie rozwijającego się e-sklepu powstała nowa marka w segmencie fashion dla kobiet i mężczyzn, łącząca miejską elegancję oraz sport w wersji minimal.