Tytuł:
New kids on the block

Klient:
5.10.15.

Projekt:
Rebranding marki: zmiana pozycjonowania marki oraz jej implementacja


Marka 5.10.15. kojarzona jest z dzieciństwem, kolorami, uśmiechem mamy i małym bobasem. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w segmencie mody dziecięcej, z szeroką dystrybucją w ponad 150 sklepach, z bardzo prężnie działającym e-commercem. 20 lat na rynku, duża historia, kilka pokoleń dzieci wychowanych na 5.10.15.

Co pewien czas każda historia wymaga jednak odświeżenia. Nasz Klient (Zarząd firmy Komex S.A.) obserwując rynek, dostrzegł zmiany pojawiające się w segmencie dziecięcym. Zmiany dotyczyły zarówno rosnącej konkurencji, jak i nowego pokolenia mam, które coraz częściej wybierają internetowy model zakupowy oraz skłaniają się do mniej tradycyjnego podejścia do estetyki ubrań. Chłopiec już nie musi być w kolorze blue, a dziewczynka pink. Światowe trendy w modzie zaczynają obowiązywać nie tylko w szafie mamy, ale i maluchów. Powstaje nowa kategoria dziecięcego fast fashion.

Marka 5.10.15. stanęła w obliczu dużych zmian: dystrybucyjnych, strategicznych, organizacyjnych.

Projekt Pink Cigarette obejmował działania związane z szeroko pojętym procesem marketingowym – od badań konsumenckich, analizy konkurencji, poprzez stworzenie nowego DNA marki i uaktualnienie grupy docelowej, po wprowadzenie zmian w życie w postaci nowej identyfikacji wizualnej, nowego konceptu sklepu, nowego podejścia do kodów komunikacji.

Zweryfikowane zostały dotychczasowe założenia kolekcji, powstały brand persony odpowiadające nowym pokoleniom dzieci. W kolekcjach marki pojawiły się akcenty fashion, którym nadana została nowa oprawa graficzna w postaci nowoczesnych lookbooków i sesji image.

Proces rebrandingu marki trwa, a zmiany określone w dokumencie strategicznym są wdrażane krok po kroku.